Każdy z nas jest marką. Niestety tylko nieliczni świadomie nią zarządzają. To ludzie sukcesu, znani ze swoich pasji, dokonań, przyzwoitości i komunikacji opartej na szacunku. Każdego z nich kojarzymy z określonymi wartościami. Każdy z nich jest wiarygodnym autorytetem i realizuje własny pomysł na siebie. Każdy świeci wyjątkowym światłem wartościowego wnętrza, bez konieczności kreowania się na kogoś, kim nie jest.
(Opis od wydawcy)
Wybrane myśli:
John L. Caughey wyróżnił cztery podstawowe typy rozmówców:
- oddany przyjaciel – silny, ciepły i troskliwy rozmówca,
- ambiwalentny rodzic – kochający i krytyczny względem nas,
- bezradne dziecko – bezsilne i oczekujące pomocy,
- dumny rywal – pewny siebie przeciwnik, dający odczuć swoją wyższość nad nami.
„Czasami przychodzi taki moment, kiedy należy przestać przemierzać oceany dla ludzi, którzy nie przeskoczyliby dla Ciebie kałuży”.
„Ocean” – to osoba, którą bardzo obchodzisz, gotowa podjąć dla Ciebie duży wysiłek. Typ „kałuża” to człowiek, którego mało obchodzą Twój los i Twoje życia, ktoś słabo z Tobą związany, kto nie widzi powodu, aby podejmować dla Ciebie szczególne wysiłki i dokonywać aktów poświęcenia.Ludzie genialni są podziwiani, bogatym się zazdrości, potężni budzą strach, ale tylko ludziom z charakterem można ufać – Alfred Adler
Urodziłeś się jako oryginał. Nie umieraj jako czyjaś kopia – John Mason
Nie sztuka powiedzieć „Jestem”. Trzeba być – Stanisław Jerzy Lec